Hjem > SmartHørsel > Support (SmartHørsel)

Hjelp og støtte for SmartHørsel

På denne siden finner du hjelp, støtte og svar på spørsmål du måtte ha rundt bruken av vår app, SmartHørsel.

Problemer og løsninger

Knappen til App Store/Play Store på denne nettsiden fungerer ikke, så jeg får ikke lastet appen ned.

Hvis du har problemer med å få åpnet din respektive app-butikk, sørg for at du bruker Safari på iPhone og Chrome på Android. Av erfaring vet vi at spesielt Chrome på iPhone av en eller annen grunn ikke alltid åpner App Store når du trykker på knappen her på nettsiden.

Instruksjonsfilmene laster ikke.

Du må sørge for å være koblet til internett for å kunne se instruksjonsfilmene. For å gjøre appen så liten som mulig i filstørrelse laster appen nemlig ned filmene fra en server på internett.

Jeg får ikke til å bla mellom filmene.

Du må sveipe opp for å bla mellom filmene. (dra fingeren oppover skjermen.)

Jeg finner ikke høreapparatet mitt i galleriet.

Vi kan ikke garantere at vi har bilder av alle høreapparatene som er i omløp til enhver tid. Hvis vi ikke har bilde av ditt høreapparat, se etter leverandørens logo/merke på høreapparatet, og bruk kontaktinformasjonen til leverandøren i appen til å kontakte leverandørene for å finne ut hvilken modell du har. Hvis høreapparatet ikke har noe logo/merking, er det best du tar kontakt med audiografen din for å finne ut hvilken modell du har.

En av lenkene i appen fungerer ikke.

Kontroller først at telefonen har internett-tilgang. Hvis ikke, setter vi pris på at du kontakter oss og forteller oss hvilken lenke det gjelder.

Ofte stilte spørsmål

Kan dere komme og hjelpe meg med høreapparatene mine?

Nei. Trenger du mer hjelp enn det vi presenterer i appen må du kontakte din audiograf eller leverandøren til høreapparatet ditt. Du finner forøvrig kontaktinformasjon til leverandører på forsiden i appen under Leverandører.

Kan jeg kontakte dere i stedet for leverandørene i appen når jeg trenger hjelp med høreapparatene mine?

Nei. Spørsmål angående ditt høreapparat som ikke allerede er besvart i appen vil ikke bli besvart av oss. Kontakt alltid leverandøren av høreapparatet, eller audiografen som har levert det ut til deg.

Må jeg laste ned appen for å få tilgang til denne informasjonen, eller finnes det en webversjon også?

En webversjon av appen er noe vi vurderer å utvikle, avhengig av behovet. Primært ønsker vi at brukerne skal laste ned en app slik at informasjonen alltid er lett tilgjengelig når man trenger den; dette er spesielt gjeldende for ansatte på sykehjem og andre institusjoner der man jobber tett opp mot personer med nedsatt hørsel. Hvis du har et stort ønske eller behov for en webversjon, ta kontakt med oss så vi får dokumentert behovet.

Har du ikke lastet ned appen ennå?

Med SmartHørsel på mobilen har du alltid tilgang til den mest aktuelle informasjon om stell, vedlikehold og serviceknutepunkter for dine høreapparater.

Utviklet i samarbeid med

Støttet av Stiftelsen Dam